Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Věda a technika

Josef Zbořil

Novinky železničního veletrhu InnoTrans 2014: Future Mobility Park

InnoTrans je přední světový veletrh dopravní techniky a koná se jednou za dva roky v Berlíně. Na poslední akci představilo své železniční průmyslové inovace 2515 firem ze 49 zemí, které byly shlédnuty 126 110 odbornými návštěvníky, kteří přišli ze 140 zemí. InnoTrans je pořádán Messe Berlín a je rozdělen do pěti sekcí - Drážní techniku, Železniční dopravní cestu, Veřejnou dopravu, Interiéry a Stavby tunelů. Desátý InnoTrans se bude konat od 23 do 26. září 2014.

4.9.2014 v 17:04 | Karma článku: 6.33 | Přečteno: 319 | Diskuse

Josef Zbořil

Využití netradičních zdrojů energie na železničních tratích

Současné technologie výroby energie spolu s vývojem nových materiálů a s podporou výpočtových metod umožňují jejich aplikaci i do oborů u nichž se na to ještě před několika lety ani nepomyslelo. Železniční infrastruktura v tomto není výjimkou.

2.8.2014 v 13:40 | Karma článku: 10.78 | Přečteno: 787 | Diskuse

Josef Zbořil

Otto Wichterle o nezávislosti Akademie věd

Životopisná kniha Vzpomínky od Otta Wichterleho uvádí na straně 138, že XXIV. valné shromáždění ČSAV (17. a 18. dubna 1968) bylo pozoruhodné tím, že se zde poprvé (a bohužel i naposledy) mluvilo vesměs spatra místo předčítání předem připravených a bůhvíjakými organizacemi schválených referátů.

24.7.2013 v 18:10 | Karma článku: 12.44 | Přečteno: 482 | Diskuse

Josef Zbořil

Nová hedvábná stezka - Vysokorychlostní železnice Londýn-Šanghaj

Hedvábná stezka ve starověku fungovala jako obchodní spojení mezi Čínou a Středozemím a byla dlouhá přibližně 8 000km. Nová hedvábná stezka je název pro čínskou vizi vysokorychlostního železničního spojení mezi EU a Čínou a která by v oblasti osobní dopravy znamenala zkrácení doby cesty z Londýna do Šanghaje na méně než dva dny.

7.8.2011 v 10:04 | Karma článku: 18.09 | Přečteno: 2274 | Diskuse

Josef Zbořil

Negativní vliv byrokracie v podpoře výzkumu

Článek poukazuje na skutečnost, že vědecko-výzkumné či výzkumně-vývojové práce podléhají stejným pravidlům jako zbytek ekonomiky a stejně jako v jiných oborech i v podpoře vědy a výzkumu může vlivem neefektivní role byrokracie docházet k plýtvání a neefektivitě.

4.8.2011 v 19:39 | Karma článku: 12.72 | Přečteno: 1213 | Diskuse
Počet článků 202 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1849

Více o mých názorech a postojích na Ministerstvo svobodného prostředí (www.ministerstvo.org).

 

Ing. Josef Zbořil, Ph.D. (1979), pracuje jako strojírenský technik v železničním průmyslu. Čtyři roky byl členem Svobodných, jejich olomouckým krajským předsedou a lídrem kandidátek pro krajské volby 2012 a sněmovní volby 2013. Vícekrát absolvoval několikatýdenní dobrovolnický mezinárodní program SAR-EL v Izraelské armádě. Překladatel článků, o ohrožení svobod, amerického Gatestone Institute, které iniciovaly založení jeho české mutace webu. Po pěti a půl letech psaní blogu, s více než milionovou čteností, jej završil shrnujícím založením „Ministerstva svobodného prostředí“ na www.ministerstvo.org.

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.