Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Věda a technika

Josef Zbořil

Novinky železničního veletrhu InnoTrans 2014: Future Mobility Park

InnoTrans je přední světový veletrh dopravní techniky a koná se jednou za dva roky v Berlíně. Na poslední akci představilo své železniční průmyslové inovace 2515 firem ze 49 zemí, které byly shlédnuty 126 110 odbornými návštěvníky, kteří přišli ze 140 zemí. InnoTrans je pořádán Messe Berlín a je rozdělen do pěti sekcí - Drážní techniku, Železniční dopravní cestu, Veřejnou dopravu, Interiéry a Stavby tunelů. Desátý InnoTrans se bude konat od 23 do 26. září 2014.

4.9.2014 v 17:04 | Karma článku: 6.33 | Přečteno: 329 | Diskuse

Josef Zbořil

Využití netradičních zdrojů energie na železničních tratích

Současné technologie výroby energie spolu s vývojem nových materiálů a s podporou výpočtových metod umožňují jejich aplikaci i do oborů u nichž se na to ještě před několika lety ani nepomyslelo. Železniční infrastruktura v tomto není výjimkou.

2.8.2014 v 13:40 | Karma článku: 10.78 | Přečteno: 805 | Diskuse

Josef Zbořil

Otto Wichterle o nezávislosti Akademie věd

Životopisná kniha Vzpomínky od Otta Wichterleho uvádí na straně 138, že XXIV. valné shromáždění ČSAV (17. a 18. dubna 1968) bylo pozoruhodné tím, že se zde poprvé (a bohužel i naposledy) mluvilo vesměs spatra místo předčítání předem připravených a bůhvíjakými organizacemi schválených referátů.

24.7.2013 v 18:10 | Karma článku: 12.44 | Přečteno: 485 | Diskuse

Josef Zbořil

Nová hedvábná stezka - Vysokorychlostní železnice Londýn-Šanghaj

Hedvábná stezka ve starověku fungovala jako obchodní spojení mezi Čínou a Středozemím a byla dlouhá přibližně 8 000km. Nová hedvábná stezka je název pro čínskou vizi vysokorychlostního železničního spojení mezi EU a Čínou a která by v oblasti osobní dopravy znamenala zkrácení doby cesty z Londýna do Šanghaje na méně než dva dny.

7.8.2011 v 10:04 | Karma článku: 18.09 | Přečteno: 2314 | Diskuse

Josef Zbořil

Negativní vliv byrokracie v podpoře výzkumu

Článek poukazuje na skutečnost, že vědecko-výzkumné či výzkumně-vývojové práce podléhají stejným pravidlům jako zbytek ekonomiky a stejně jako v jiných oborech i v podpoře vědy a výzkumu může vlivem neefektivní role byrokracie docházet k plýtvání a neefektivitě.

4.8.2011 v 19:39 | Karma článku: 12.72 | Přečteno: 1227 | Diskuse
Počet článků 202 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1895

Více o mých názorech a postojích na Ministerstvo svobodného prostředí (www.ministerstvo.org).

 

Ing. Josef Zbořil, Ph.D. (1979), pracuje jako strojírenský technik v železničním průmyslu. Čtyři roky byl členem Svobodných, jejich olomouckým krajským předsedou a lídrem kandidátek pro krajské volby 2012 a sněmovní volby 2013. Vícekrát absolvoval několikatýdenní dobrovolnický mezinárodní program SAR-EL v Izraelské armádě. Překladatel článků, o ohrožení svobod, amerického Gatestone Institute, které iniciovaly založení jeho české mutace webu. Po pěti a půl letech psaní blogu, s více než milionovou čteností, jej završil shrnujícím založením „Ministerstva svobodného prostředí“ na www.ministerstvo.org.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.